Agenda Forum IAB 2023

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie. Podane godziny mogą jeszcze ulec zmianie.
**Prezentacja Sponsora Forum IAB

Dzień I: 30 maja

8:30 | Rejestracja

SALA 1 | SESJA PLENARNA

9:30 | Powitanie

Uwaga. W razie przekroczenia limitu miejsc w sali numer 1 podczas sesji plenarnej będziemy kierować pozostałych uczestników konferencji do saili nr 2, gdzie będzie transmisja live sesji plenarnej.

9:45

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/Janina-Bak-e1682061130741-300x300.jpg's photo

Już dawno nie wystarczy mieć opinii.O tym, jak wyrazistość światopoglądowa może stać się elementem premiumizacji marki.

Janina Bąk,
Statystyczka, aktywistka, autorka, JaninaDaily.com


10:10

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/Daniel-Knapp-e1681733671144-300x300.png's photo

Digital Advertising in Uncertain Times: 10 Theses on the Future of our Industry

Daniel Knapp,
Chief Economist, IAB Europe


10:35

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/05/thumbnail_Marcin_Prokop-300x300.png's photo

Czy AI ma talent? o tym, jak sprawdzić potencjał sztucznej inteligencji i jej zastosowanie w biznesie

Marcin Prokop,
Dziennikarz, prezenter, autor książek, producent programów telewizyjnych


11:00

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/Sergii-Denysenko-scaled-e1681732799479-300x300.jpg's photo

Resilience in times of war: How MGID, a company of Ukrainian origin, has adapted and thrived.

Sergii Denysenko,
CEO, MGID


11:20 - 11:40 | Przerwa kawowa

11:40

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/tadeusz-zorawski.jpg's photo

eCommerce jest dobry na wszystko… Jak wygrać w czasach recesji.

Tadeusz Żórawski,
Global eCommerce Strategy Director, Molecular BBDO


12:05

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/prof.-Dariusz-Dolinski-300x300.png's photo
https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/Lukasz-Grobelny-300x300.jpg's photo

Jakie reklamy (nie)działają? Efektywność reklamy digitalowej w świetle najnowszych badań i studiów przypadku.

prof. Dariusz Doliński,
członek rzeczywisty, Polska Akademia Nauk; pracownik naukowy, Uniwersytet SWPS

Łukasz Grobelny,
analityk, COO, Questpass


12:30

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/Adam-Nitecki-e1682673679727-300x300.jpg's photo

Unicorn Rex 2.0 czyli jak lokalnie budować kulturę innowacji łącząc siłę korporacji i kreatywność start-upu.

Adam Nitecki,
General Manager E-commerce, L'OREAL POLSKA & KRAJE BAŁTYCKIE


12:55

https://forumiab.pl/wp-content/uploads/2023/04/Filip-Beznicki-scaled-e1681369781438-300x300.jpg's photo

How Brands Grow? “Sprawdzam” Edition. It’s Culture, stupid!

Filip Beźnicki,
Managing Partner, Stratosfera


13:15 -14:10 | Lunch

SALA 1

SALA 2

SALA 3

SALA 4

Sprawdzam: Trendy.
Co powraca i dlaczego, a co nas zaskoczy.

Sprawdzam: Konsument.
Strategie na zmieniające się zachowania konsumentów.

Sprawdzam: Efektywność.
Strategie sukcesu biznesu.

Sprawdzam: Leadership.
Strategie organizacji i zespołów.

14:10 - 14:30

PAY [for] ATTENTION! Jak optymalizować kampanię w oparciu o najcenniejszą walutę 2023 roku?

Żaneta Szysz, Mindshare Poland, Dorian Szymański, Mindshare Poland

Największe badanie konsumenckie real time - czyli co Allegro wie o Smart Shopperze.

Krzysztof Andrzejczak, Allegro.pl

Harnessing the Power Attention to Drive Advertising Outcomes.**

Florian Hanke, DoubleVerify, Hubert Świtalski, DoubleVerify

Dlaczego CMO powinien częściej jadać obiad ze swoim CEO - o zmieniających się kompetencjach w służbie rozwoju i obrony biznesu.

Anna Sakowicz, Publicis Groupe , Michał Kaliński, YOTTA

14:40 - 15:00

TikTok: o co chodzi z kapibarami. **

Dominika Skirło, TikTok

Tanio, szybko i wygodnie - jak potrzeby konsumenta i dostępna infrastruktura wpływają na efektywność marketingu.

Agata Pilacińska Jakubowska, Google Poland, Marek Pełszyński, LPP

#Sprawdzam Attention - czyli od globalnych teorii do lokalnej praktyki.

Rafał Szafraniec, OMD, Anna Gruszka, Teads

Twarda branża - jak się szanujemy i kiedy czelendż zamienia się w mobbing.

Katarzyna Baranowska, Wavemaker, DIMAQ Professional, Szymon Lipiński, Finecast, WaveMaker

15:10 - 15:30

„Wszyscy? Wszędzie? Naraz?” - o mediach społecznościowych w 2023 roku. Premiera raportu z badania Social Media, zrealizowanego przez Gemius, PBI i IAB Polska

Bartosz Wójcik, Gemius, Adam Kręgielewski, Labcon, Zastępca Szefa Grupy Roboczej Social Media IAB Polska

"Sticky journey" – o tym jak pozorny chaos pomaga angażować Zetki i Millenialsów w komunikację McDonalds.

Jakub Strutyński, McDonalds Polska, Katarzyna Strachota, Dentsu Creative

"Czy wiesz ile masz dzieci, o których nie wiesz?"Kilka słów o tym jak skutecznie targetować reklamę w Youtube.**

Tomasz Teodorczyk, Channel Factory

Dobrostan korporacyjny - bullshit czy nowa rzeczywistość. **

Małgorzata Korecka, Gazeta.pl

15:40 - 16:00

Reklamuj i nie grzesz więcej.**

Paulina Zyśk-Lisica, Wirtualna Polska Media

Screw new - włącz re-commerce, czyli jak wskoczyć do pociągu, którego wartość podwoi się w ciągu kilku najbliższych lat.

Anna Rama, Mindshare, Jan Krzyżanowski, OLX

„Po tym co przeszliśmy to chyba tylko wojna …” – czyli jak czynniki zewnętrzne wpływają na efektywność mediów i zmieniają rynek.

Justyna Majewska, ING Bank Śląski, Michał Krysztofiak, Kantar Polska

Strategia to najpiękniejsza rzecz na świecie. Gdzie się zatem podziała?

Maciej Żyto

16:10 - 16:30

Zbriefowaliśmy AI na kampanię kreatywną i wiemy, jak ocenili ją konsumenci. Czy sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy?

Damian Borowiec, MediaHub, Marta Głowacka, MullenLowe Warsaw

GenZ po egzaminie dojrzałości. Jak zmieniają się wartości pokolenia digital natives i dlaczego lepiej nie nazywać ich już młodymi.

Anna Rzeźnik, CPC Brand Consultants

Od Shopee do Sexify czyli jak efektywnie rozwinąć biznes by Święta Trójca była szczęśliwa.

Dr inż. Jacek Kotarbiński, Kotarbinski.com

Praca z domu to nie praca, czyli paranoja braku efektywności.

Dominika Nawrocka, PHD / Media Direction OMD

16:30 | Zakończenie

17:00 - 18:30 | Zamknięty warsztat dla posiadaczy certyfikatów DIMAQ

20:00 - 00:00 | AFTERPARTY | Ogrody Wisła | Wioślarska 8

Dzień II: 31 maja

8:15 | Rejestracja

9:05 | Powitanie w salach

SALA 1

SALA 2

SALA 3

SALA 4

Sprawdzam: Trendy.
Co powraca i dlaczego, a co nas zaskoczy.

Sprawdzam: Konsument.
Strategie na zmieniające się zachowania konsumentów.

Sprawdzam: Efektywność.
Strategie sukcesu biznesu.

Sprawdzam: Leadership.
Strategie organizacji i zespołów.

09:15 - 09:35

Czy dorośli w Polsce potrafią używać internetu nie niszcząc sobie zdrowia i dlaczego biznes powinien się tym przejmować?

Magdalena Bigaj, Instytut Cyfrowego Obywatelstwa

Me too 2.0. O potrzebie nowej wrażliwości społecznej.

Agata Groszek, Havas Media Group

Art of ad failure. Jak mówiąc „sprawdzam” nauczyć się więcej z porażek, niż z sukcesów.

Jakub Kwaczyński, GoldenSubmarine, Marta Ulman, Grupa Pracuj

Konkurent, pomocnik czy kumpel? Czyli rola AI w grupowym procesie kreatywnym.

Mateusz Garbarczyk, Value Media

09:45 - 10:05

Jak maksymalnie wykorzystać moc reklamy kontekstowej? Najnowsze trendy i praktyki. **

Adam Iwiński, VOX, Grzegorz Marczak, Hybrid.ai

Reklama dźwignią kryzysu demograficznego, czyli dlaczego (nie) warto mieć dzieci?

Magdalena Kordulasińska, Wavemaker, Łukasz Kołdys, Wavemaker

Artificial Intelligence revolution in media - quick wins and use cases. How to adapt and not die in 2023.

Anna Gumkowska, TVN Warner Bros Discovery, Marcin Choiński, TVN Warner Bros Discovery

Pokolenie płatków śniegu w pracy. Jak nimi zarządzać, aby się nie roztopili?

Joanna Karwowska-Koza, Publicis Worldwide Poland

10:15 - 10:35

Najbardziej irytujące medium świata - jak zbudować coś, czego nikt nie będzie czytać czyli jak nowi odbiorcy zmieniają media i dlaczego powinniśmy ich posłuchać.

Rafał Madajczak, Gazeta.pl

Bezpieczny seks, gry i młodzi. Edukacja seksualna na Discordzie.

Bogumiła Albrycht, Reckitt, Leszek Trela, Fuse (Grupa OMD)

Uwaga - nowy paradygmat w świecie reklamy cyfrowej? **

Katarzyna Kabiesz, Teads

Native ads - reklamy, które sprzedają. Jak zbudować skuteczną komunikację w obliczu rosnących kosztów życia, które zmieniają zachowania konsumentów.**

Patrycja Tokarska, Taboola

SALA 1

SALA 2

SALA 3

SALA 4

Sprawdzam: Trendy.
Co powraca i dlaczego, a co nas zaskoczy.

Sprawdzam: Konsument.
Strategie na zmieniające się zachowania konsumentów.

Sprawdzam: Efektywność.
Strategie sukcesu biznesu.

Sprawdzam: Rynek.
Strategie na czynniki zewnętrzne.

10:45 -11:05

Jak wygrać widza w zdezagregowanym świecie video? **

Magdalena Molak, TVN Warner Bros. Discovery, Marcin Wiktorski, TVN Warner Bros. Discovery

Let The Vacation begin! LifeTime Value w branży turystycznej oczami marketera i managera. **

Marta Kusowska, Full Stack Experts, Michał Jaworski, Rainbow Tours

O wygrywaniu najlepszego miejsca na cyfrowej półce sklepowej - czyli jak sprzedawać, żeby zarabiać? Dekalog Marketplace.

Magdalena Milewska, Allegro.pl

Czemu eCommerce? Bo mi tak wygodniej – premiera raportu z badania Reprise, Kantar i Google.

Jacek Dymkowski, Reprise, Michał Zajdel, Kantar

11:05 | Przerwa kawowa

SALA 1

SALA 2

SALA 3

SALA 4

Sprawdzam: Trendy.
Co powraca i dlaczego, a co nas zaskoczy.

Sprawdzam: Konsument.
Strategie na zmieniające się zachowania konsumentów.

Sprawdzam: Efektywność.
Strategie sukcesu biznesu.

Sprawdzam: Rynek.
Strategie na czynniki zewnętrzne.

11:25 - 11:45

Dehyping metaverse: from inspiration to practice.

Krzysztof Sobieszek, Meta, Adam Nowakowski, Meta

Ponad 14 mln powodów, aby komunikować się z konsumentem 50+.

Sebastian Kalmus, Silver Agency i Silver Models

Modelowanie jako podstawa działań marketingowych - czy jesteśmy na to gotowi? **

Karolina Wrzask, Google, Grzegorz Jamka, Google

Quick win czy quick lose - czy q-commerce to tylko przeinwestowany hype branżowy czy realna wartość dla Konsumenta i Marketera? **

Adrian Kawecki, Mindshare Poland , Kacper Kukulski, Mindshare

11:55 - 12:15

Smart shopper rozdaje karty i offline nadal rządzi. O retail media, danych i mobile’u w marketingu FMCG. **

Marcin Lenkiewicz, Grupa BLIX, Patrycja Jedlińska, Grupa BLIX

AI pokonała Kasparova czy pokona stratega?

Szymon Kukanow, PHD

Zamiast sprawdzać, działamy. Jak PepsiCo wykorzystuje in-housing do podnoszenia kompetencji i zwiększania efektywności planowania mediów i kontaktów z konsumentami w całej Europie.

Patryk Pacenko, PepsiCo, Paweł Kuczma, Pure Play

Kreatywny fraud – nie tylko boty i farmy klików. Nieuczciwe działania w branży reklamowej i jak się przed nimi bronić?

Olga Kamińska, Grupa OMD, Agnieszka Petla, Grupa OMD

12:25 - 12:45

Big picture. O erze Connected TV.

Michał Buszko, Nielsen

Złap mnie, jeśli potrafisz – czyli jak nadążyć za konsumentem i go nie zgubić.**

Magdalena Czerw, RTB House

3 strategie na trudne czasy i dlaczego ich wdrożenie to #MissionImpossible.

Paweł Gala, Wavemaker, Stanisław Grabowski, EssenceMediacom

"Miało być tak pięknie, a jest jeszcze trudniej" - czyli o programatic wideo w epoce powrotu przed telewizory.

Kamil Glenszczyk, Google Ireland

12:45 | Lunch

SALA 1

SALA 2

SALA 3

SALA 4

Sprawdzam: Trendy.
Co powraca i dlaczego, a co nas zaskoczy.

Sprawdzam: Konsument.
Strategie na zmieniające się zachowania konsumentów.

Sprawdzam: Efektywność.
Strategie sukcesu biznesu.

Sprawdzam: Rynek.
Strategie na czynniki zewnętrzne.

13:35 -13:55

We are not there. Yet

Rafał Oracz, AdNext

Czy księżyc istnieje, gdy nikt na niego nie patrzy, czyli wiedza o kwantach w służbie współczesnego marketingu.

Sebastian Szade, Starcom Polska

Retail Media mówi sprawdzam Trade Marketingowi. Poker czy blef?

Michał Taranta, Mediabrands

Prawdziwe zaangażowanie czy chwilowy zryw - serwis Ukrayina.pl jako pomost między Ukrainą a Polską.

Krzysztof Beniowski, Gazeta.pl

14:05 -14:25

Portals are dead, social media fun but dangerous, what is next?**

Jovan Protić, Ringier Axel Springer Polska i Ringier Axel Springer Media AG

W szalonych czasach bądź Mad Menem.

Marcin Wójtowicz, Think ECO

Rewolucja cyfrowa w OBI - jak skutecznie sprowadzić klientów do sklepów i zoptymalizować budżet sieci handlowej? **

Mateusz Chołuj, Proxi.Cloud, Michał Rosiak, Proxi.Cloud, Dominika Jakubik, OBI

Jak sprzedać lodówkę Eskimosom? Przykłady wskazówek i rozwiązań pro sprzedażowych w komunikacji z konsumentami. **

Arkadiusz Miegoń, Mexad

SALA 1

SALA 2

SALA 3

SALA 4

Sprawdzam. Trendy.
Co powraca i dlaczego, a co nas zaskoczy.

Sprawdzam: Konsument.
Strategie na zmieniające się zachowania konsumentów.

Sprawdzam: ESG.
Strategie zrównoważonego rozwoju i marketingu.

Sprawdzam: Rynek.
Strategie na czynniki zewnętrzne.

14:35 -14:55

Syndrom pochorobowy: czyli co nam „weszło w krew” po pandemii. Jakie trendy w zachowaniach konsumentów stały się codziennością i jak to zmieniło nasz rynek.

Agnieszka Parfienowicz, Mindshare, Karolina Chołuj, Mindshare

Apokaliptyzm, pop-psychologia i oburzenie - o strategiach radzenia sobie z chaosem i ich wykorzystaniu w komunikacji.

Katarzyna Lewińska, Kantar Polska

Ekologia głupcze! Dekarbonizacja rynku reklamy - o co w tym chodzi i dlaczego wciąż robimy to źle?

Małgorzata Niska, dentsu Polska, Agata Szymańska, dentsu Polska

Co by było, gdyby czwartek był piątkiem? Symulacja zmian w konsumpcji mediów w perspektywie 4-dniowego tygodnia pracy.

Anna Siwińska, Mediahub, Olga Wójcicka, Mediahub

15:05-15:25

Jak retail media zmienia układ sił w digitalu?

Dominik Ryżko, Scattered

Na zdrowie! Jak marki wykorzystują trendy konsumenckie zmieniające oblicze sektora health&wellness.

Adrianna Kubik, They.pl

Sustainability in Advertising - Driving Social and Ecological Change

Philipp von Hilgers, DoubleVerify, Hubert Świtalski, DoubleVerify

Embracing the Future of Privacy-First Advertising Strategies **

Łucja Reklewska, MGID

15:25 | Przerwa kawowa

SALA 1

SALA 2

SALA 3

SALA 4

Sprawdzam: Trendy.
Co powraca i dlaczego, a co nas zaskoczy.

Sprawdzam: Konsument.
Strategie na zmieniające się zachowania konsumentów.

Sprawdzam: ESG.
Strategie zrównoważonego rozwoju i marketingu.

Sprawdzam: Rynek.
Strategie na czynniki zewnętrzne.

15:45 - 16:05

Growth Mindset as a weapon against the unexpected?

Krzysztof Nowicki, Live.Market

Które marki w Polsce podbiły serca i portfele cyfrowych konsumentów w 2022 roku i dlaczego? Wyniki raportu i rankingu najbardziej przyjaznych cyfrowo marek konsumenckich Digital Friendly Brand Index 2022.

Anna Sierakowska, Delve Partners, Michał Wrąbel, Delve Partners

Sustainability w adtechu - Greenwashing czy faktyczne dbanie o środowisko?

Bartosz Malinowski, Adform

Fenomen Retail Mediów - krok po kroku.

Paweł Kopacki, Allegro.pl

16:15 - 16:35

Thinking AVOD first to unlock new reality.

Anna Michalowska, Rakuten TV, Tanya Samoilenko, Rakuten Advertising

Błędy w sklepach internetowych - nasze wnioski z przebadania ponad 200 sklepów.

Tomasz Zarychta, Media4U

Z a S, czyli dlaczego "S" z triady ESG to klucz do pokolenia Zetek?

Katarzyna Zalewska, KANTAR POLSKA

Kiedy roster staje się roastem agencji? Czyli co zrobić aby nie zgrillować rynku reklamowego w Polsce?

Wincenty Kokot, GoldenSubmarine

16:45 -17:05

Generatywne modele językowe - Dezinformacja 2.0.

Piotr Sankowski, MIM Solutions, IDEAS NCBR i Uniwersytet Warszawski

Kiedy babcia ma więcej fanów na tiktoku niż wnuczek, czyli dlaczego nie możemy sobie pozwolić na lekceważenie siły rynkowej seniorów.

Justyna Pyzik, Publicis Worldwide Poland

Czy kryzys ekonomiczny oznacza kryzys kreatywny?

Marcin Skrzypek, Saatchi&Saatchi, Piotr Grabowski, Saatchi&Saatchi

17:05 | Zakończenie