Chcesz poznać rozwiązania zakupowych, jakich oczekują polscy konsumenci? Zapraszamy do pobrania Raportu SKLEPY PRZYSZŁOŚCI, któremu IAB Polska ma przyjemność patronować, i który swoją premierę miał podczas FORUM IAB 2018. W raporcie, oprócz opisu wyników badania internautów, znajdują się wypowiedzi ekspertów oraz przedstawicieli największych sieci handlowych.

 

Prawie codziennie dowiadujemy się o nowych rozwiązaniach zakupowych. Amazon, eobuwie.pl i Iperfumy.pl wchodzą do gry o rynek zakupów stacjonarnych. Sieci spożywcze inwestują w online. Płatności i zakupy mobilne, powiadomienia na smart zegarki, dynamiczne elektroniczne metki, drony dostarczające produkty w ciągu 30 minut od zamówienia, boty wspierające zakupy… mogą stać się za chwilę naszą codziennością. Aby się jednak tak stało, najpierw muszą zyskać przychylność konsumentów.

 

W ramach projektu badawczego „Sklepy Przyszłości” firma AdRetail, zapytała ponad 1627 internautów o to, jak ich zdaniem będą wyglądać zakupy w niedalekiej przyszłości, z jakich rozwiązań zakupowych korzystają obecnie, a jakie technologiczne nowinki wspierające zakupy chętnie by przetestowali. Ocenie konsumenckiej zostało poddanych ponad 20 nowoczesnych rozwiązań zakupowych. Przeanalizowane zostały także obecne modele zakupowe w kategoriach takich jak: produkty spożywcze, odzież, obuwie, elektronika, uroda i rozrywka/edukacja. Internauci wypowiedzieli się też, w jaki sposób wyobrażają sobie stacjonarne i internetowe sklepy przyszłości.

 

Okazuje się, że sklepy stacjonarne jako dominujący kanał zakupowy wybrał tylko co 3. badany, a co 4. postawił na sklepy internetowe i media społecznościowe. Polscy konsumenci oczekują też od sklepów stacjonarnych innowacji i zmiany podejścia do obsługi klientów, dostrzegając m.in. atuty tzw. retailtainment’u, czyli rozrywki podczas zakupów oraz showroom’ów, czyli sklepów umożliwiających przymierzenie i przetestowanie produktów z opcją zakupu mobilnego na miejscu i ekspresowej dostawy.

 

Mamy nadzieję, że raport okaże się pomocny i inspirujący biznesowo.

 

POBIERZ RAPORT TUTAJ >